Tänk vad svårt det är med teknik.

Hej alla bloggläsare

Där jag nu är, i Göteborg, sitter jag med min fina videokamera, fylld med härliga filmer från Hornfrossan. Tyvärr visar det sig att ingenting är längre som förut. Videokameran är för ny eller om man så vill datorn är för gammal. Det blir inga rörliga bilder. Jag får fixa det när jag kommer hem, till helgen. Men misströsta inte, med lite tur och teknik på min sida kommer det snart stillbilder från Hornfrossan.
Låt oss nu hoppas att det här inte blir som i sagan om mannen som beställde en ny kostym hos skräddaren och det inte blev någonting, inte ens en liten tumme. Det ska gå!

Jag är i Göteborg för att spela med vår systerorkester Göteborg Wind Orchestra. Jag och min kollega i Bröxkapellet, Lars Almkvist, ska spela barnföreställningar hela veckan. GWO är en fantastiskt trevlig och bra orkester att jobba med. Dom är både skickliga och intresserade av att jobba! Läs mer om Bröxkapellet och Kapten Skam på www.broxkapellet.se

Under min tid i Göteborg fortsätter jag att jobba för Blåsarsymfonikerna och Länsmusiken. På lördag gästspelar Dalasinfoniettan på Nybrokajen 11. Den första konserten i orkesterserien på Nybrokajen, missa inte det!

Dessutom har arbetet bakom kulisserna redan börjat inför Blåsarsymfonikernas Japanska konsert den 9 november.  Det blir en otroligt spännande tillställning med en som vi hoppas japansk inramning.

Ha en god fortsättning på veckan.
Per

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0